dimecres, 21 d’octubre del 2009

Una nena discapacitada viu reclosa perquè tres veïns no volen posar un ascensor

Una nena discapacitada viu reclosa perquè tres veïns no volen posar un ascensor

Sheila té cinc anys i, per a ella, arribar a la cinquena planta del seu edifici de l'avinguda Malvarrosa de València és tota una odissea.

Pateix espina bífida, pel que no pot moure's sense una cadira de rodes. Però, a més, la falta d'ascensor en el seu bloc li impedeix sortir de casa i li força a residir durant determinats períodes a casa d'un familiar. La seva mare, Rebeca, explica que han demanat la instal·lació d'un ascensor per a solucionar el problema, però tres dels nou veïns s'oposen. "Em diuen que vengui el meu pis, però vaig a fer el que sigui" per a tenir l'elevador, assenyala.

La meva opinió és que la Llei de Dependència també podria contemplar casos com aquest, i sufragar part de la instal·lació de l'ascensor (a part de les ajudes que donin els ajuntaments o la Generalitat valenciana, que haver-les les hi ha. Altra cosa és que hagis de moure't, ja no només perquè te les donin, sinó per a assabentar-te que existeixen).El que no podem fer nomès es criticar als veïns, que jo crec que no es per fel fet de no voler posar l´ascensor sinó per la quetió econòmica que tots estem patin en aquests moments de crisis.

2 comentaris:

  1. Doncs jo penso que aquest veins estan siguen una mica egoistes perquè nomès pensen en ells, si que potser no poden economicament però hi ha altres formes de posar un ascensor i que no si neguin els veins, un exemple esque al bloc on viu la meva avia hi van posar un ascensor però nomès te la clau que va pagar per posar-l'ho, l'important és que no es neguin a que posin l'ascensor, segur que els pares de la sheila aceptarien el cost de l'ascensor per tal que la seva filla pogues sortir de casa i no estar tancada tot el dia. També en aquest casos s'hauria de donar algun tipus d'ajuda.

    ResponElimina
  2. Anabel no nomès hem de criticar sinó tambè posar-nos en la pell de tots.
    ¿i si fossis tu la veïna afectada?
    en aquets moments de crisis avagades no es el volguer sinó el poder.

    ResponElimina